Hastalar Sağlık Teknolojisinden Ne İstiyor?

Sağlık hizmetleri teknolojisindeki ilerlemeler, doktorların ve hemşirelerin hasta ve yaralılara bakım vermesini, hastaneler ve sigorta şirketleri için maliyetleri optimize etmesini ve devlet kurumlarının hastalıklarla mücadele etmesini ve sağlık trendlerini izlemesini kolaylaştırmaktadır. Ama hastalar bütün bunları ne düşünüyor? Şimdiye kadar sağlık bakımı tüketicilerine hangi yeni teknolojiler katılıyor ve hala şüphe ile gözüküyor?

Halkın uzun zamandır genel olarak teknoloji ve özellikle dijital teknoloji ile aşk-nefret ilişkisi vardı. Aktivitenin perakende, ulaşım, iletişim veya başka herhangi bir şeyle ilgili olup olmadığı, günlük rutinlerimize yerleşmeden ya da tarihin çöplüğüne girmeden önce hemen hemen her avans, entrika ve trepidasyonun bir kombinasyonu ile karşılanır. Şimdi bile, dünya birçok temel işlev için dijital hizmetlere bel bağladıkça, tüketiciler mahremiyetleri, güvenlikleri ve hatta fiziksel güvenliği konusunda giderek daha fazla endişe duyuyorlar. (Sağlık hizmetlerinde son gelişmeler hakkında bilgi edinmek için, Sağlık Hizmetlerinde En İyi 5 AI Gelişimini Gözden Geçirin.)

Kendine güven
Accenture tarafından yapılan son araştırmalara göre, insanlar daha yüksek düzeyde self servis uyguladıkları takdirde, çok çeşitli ileri düzey sağlık teknolojilerine ısınmaya başlıyorlar. Önde gelen uygulamalardan biri, giyilebilir cihazların ortaya çıkan veya potansiyel sağlık sorunları için erken uyarı sistemi oluşturmak için aktivite seviyelerini, yaşamsal belirtileri ve diğer kriterleri izlediği fitness takibidir. Bu cihazların kullanımı, 2014’ten bu yana ABD nüfusunun yaklaşık üçte birine ulaşırken, mobil uygulamaların kullanımı yaklaşık yüzde 16’dan neredeyse yarıya fırladı. Yapay zeka da (AI) artan ilgiyi görüyor, ABD’li tüketicilerin yaklaşık yüzde 47’si tavsiye ve rehberlik için “sanal doktorlar” fikrine ve faydalarından haberdar olduklarında robot yardımlı cerrahinin yarısından fazlasının onayına açılmaktadır.

Email adresinizi giriniz…
Tabii ki, genç insanlar büyüklerinden daha fazla teknoloji ileriye yöneliyorlar, ama yaşlılar sağlık hizmetlerinin en büyük tüketicileri. Öyleyse, en büyük kuşaktan olanlar, aynı zamanda bombalar ve evet, hatta bazılarınız Gen-Xers, bütün bu yeni dişeti olan tıbbi gizemleri düşünün? Şaşırtıcı bir şekilde, görünüm oldukça olumludur. Yaşlanma Ulusal Konseyi kısa bir süre önce en az bir kronik hastalıktan muzdarip olan 55 yaş ve üstü 1000’den fazla insanı sorguladı ve yüzde 80’inin teknolojinin önümüzdeki beş yıl içinde daha iyi teşhisler ve daha etkili yöntemler yoluyla iyileştirilmesini beklediğini belirtti. tedavisi.

Yaşlılar, özellikle elektronik sağlık kayıtları (EHR) olasılığı ve hem hastaları hem de sağlık profesyonellerini ani değişikliklere karşı uyarma yetenekleriyle teşvik edilmektedir. Ayrıca, uzaktan teşhis ve telekonferansın, özellikle hareketlilik sorunları yaşayanlar için hastanın tıbbi personele hızlı ve kolay bir şekilde danışabilme kabiliyetini geliştirmesi beklenmektedir. Bu ikaz, ancak, yaşlılar dik bir öğrenme eğrisi vardır teknoloji ile meşgul olarak istekli değildir, bu nedenle daha yaşlı nesiller yardımcı olmayı amaçlayan herhangi araçları akılda kullanmak kadar kolay dizayn edilmelidir olmasıdır. (EHR’ler hakkında daha fazla bilgi için, Elektronik Sağlık Kayıtlarını kontrol edin: Burada Neler Var?)

Bununla birlikte, tüm yaş gruplarında tüketicilerin gerçekten istedikleri şey, e-ticaret ve mobil servis platformlarında zaten var olanı taklit eden bir sağlık ortamıdır. NTT Data Services geçtiğimiz günlerde, dijital işleme için ödeme işleme, reçete yerine getirme, veri erişimi ve randevu planlaması gibi rutin görevleri yerine getirme konusunda yüksek talep gösteren 1.000 hastadan oluşan bir anket yayınladı. Aslında, çoğu, bu hizmet seviyesini sunmayan sağlayıcılardan uzaklaşmaya başlıyor. Sonuçta, ankete katılanların yüzde 78’i, sağlık hizmetleri hizmetlerinin “dijital tüketici deneyimi” nin bir miktar iyileşme sağlayabileceğini düşünmektedir.

Bunun yalnızca doktorlar ve hastaneler için değil, sağlık hizmeti verenler ve diğer kurumlar için geçerli olduğuna dikkat etmek önemlidir. NTT, ankete katılanların yaklaşık yüzde 70’inin sigorta şirketlerinin dijital oyununu geliştirmesi gerektiğini söylüyor. Halihazırda bir tıp uzmanını bulmak ve tıbbi bilgilere erişmek gibi temel görevler için mevcut araçlar yetersizdir. Ve yönetim kurulu genelinde, hasta popülasyonunun büyük bölümleri mevcut mobil sağlık (mSağlık) seçeneklerinin ya ihtiyaçları ile ilgili olmadığını ya da çok karmaşık olduğunu ve çok fazla zaman gerektirdiğini düşünüyor. Dijital jenerasyonun daha fazlası yetişkinliğe girerken ve sağlık sistemine daha fazla bağımlı hale geldikçe, hızlı, kolay ve büyük ölçüde otomatikleştirilmiş sağlık uygulamaları ve platformları için daha fazla talep bekleyebiliriz.

Gizlilik Kuralları
Yine de, çoğu insan için en önemli endişe, sağlık hizmetleri teknolojisinin daha iyi hizmet sunamayacağı değil, hassas veriler için uygun bir koruma sağlayamayacağıdır. Ernst & Young tarafından yapılan bir ulusal anket tüketicilerin yarısından fazlası doktorları ile görüşmek için ve akıllı telefonlar ve bağlı cihazlar üzerinden veri göndermek için dijital iletişimi kullanan rahat ederken paylaşımı söz konusu olduğunda, coşku düşer bulundu veriler, hatta anonim başkalarıyla o . Bu bir endişe kaynağıdır çünkü geniş bir marjla sağlık profesyonelleri veri paylaşımı ve topluluğun toplumsal sağlığa ve kaliteli bakımın sağlanmasına önemli katkılarda bulunabileceğini kabul ederler.

Hasta paylaşımının veri paylaşımına yenilmesinin bir yolu, uygulamayı teşvik etmektir. Verileri, maliyetleri düşürecek, bekleme sürelerini kısaltacak ya da özel diyet ve egzersiz planlarını alacak şekilde paylaşacaklar mı sorulduğunda, ilgi dramatik bir şekilde arttı.

Açıkça, yardımsız biyonik el değiştirmeleri yapan bir Star Wars tarzı tıbbi droid görmeden önce gitmemiz gereken çok yol var. Ancak sağlık hizmetleri, teknoloji söz konusu olduğunda uzun zamandır bölünmüş bir alan haline gelmiştir. En son teknolojiler ve tıbbi cihazlar, yaşlanan altyapıya ve hasta ilişkilerini ve kayıt tutmayı destekleyen süreçlere tam bir tezat oluşturuyor.

Bununla birlikte, ekonominin hemen hemen tüm sektörleri gibi, dijital hizmetler, yüksek derecede özelleştirilmiş ve belki de daha düşük maliyetli bakımın yerini bulmasını ve tüketmesini kolaylaştırdığından, sağlık hizmetleri önemli bir kesintinin doruğundadır. Geçmişteki tüm teknoloji devrimlerinde olduğu gibi, güvensizliğin üstesinden gelmenin en iyi yolu olumlu sonuçlar vermektir.

You May Also Like

About the Author: wodhack

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir