Havacılık Endüstrisinde Yapay Zekanın Rolü

Havacılık sektörü, özellikle ticari havacılık sektörü, hem çalışma şeklini hem de müşteri memnuniyetini geliştirmek için sürekli çaba göstermektedir. Bu amaçla yapay zeka kullanmaya başladı. Havacılık endüstrisindeki AI hala yeni aşamada olmasına rağmen, bazı önde gelen taşıyıcılar AI’ya yatırım yaptıkları için bazı ilerlemeler kaydedilmiştir. Başlangıç ​​olarak, yüz tanıma, bagaj check-in, müşteri sorguları ve cevapları, uçak yakıt optimizasyonu ve fabrika operasyonları optimizasyonu gibi belirli kullanımları uygulanmaktadır. Ancak, AI mevcut kullanım durumlarının çok ötesine geçebilir. Kısa bir hikâye yapmak için AI, havacılık endüstrisinin işlerini nasıl sürdürdüğünü yeniden tanımlayabilir. (İş dünyasındaki AI hakkında daha fazla bilgi edinmek için, AI Kullanmayı Düşünmek İsteyebileceğimiz 5 Yolunu inceleyin.)

Bağlam
Küresel havacılık endüstrisi katlanarak büyüyor. ABD ticari havacılık endüstrisinin örneğini alın: Önümüzdeki yirmi yıl içinde yolcu sayısının iki katına çıkması bekleniyor. 2016 yılında ABD ticari havacılık sektörü, 168,2 milyar dolarlık bir işletme geliri elde etti. Bu iyi ele alınması gereken üstel büyüme için bir fırsattır. Havacılık endüstrisi, mevcut çalışma biçimlerinin ötesine geçmeli ve kaynakları optimize etmek, müşteri memnuniyetini ve güvenlik kayıtlarını iyileştirmek, maliyetleri kontrol etmek ve çevresel açıdan daha sorumlu olmak için daha iyi yollar bulmalıdır. Potansiyelin kilidinin açılması için veri önemlidir ve havacılık endüstrisi AI’dan faydalanmalıdır. Bu nedenle, hem havacılık endüstrisinde hem iş durumu hem de AI bağlamı belirlenirken, şu anda uygulanmakta olan kullanım durumlarını tartışmamız gerekiyor.

AI Havacılıkta Kullanım Durumları
Daha önce de belirtildiği gibi, havacılıktaki AI yeni bir aşamadadır, ancak bazı kullanım durumları bazı büyük ABD’li taşıyıcılar tarafından halihazırda uygulanmaktadır. Bu kullanım durumları aşağıda açıklanmıştır.

Yolcu Kimliği

Buradaki amaç, makinelerin havaalanında uçtan uca yolcu tespiti ve check-in yapmasıdır. Delta Havayolları bu süreci test ediyor. Delta, Fly Delta mobil uygulaması aracılığıyla biletleme kioskları ve check-in gibi girişimlerinde de açıkça görüldüğü gibi, bir süredir AI’yı kullanmaya istekli olmuştur. Mayıs 2017’de Delta, yüz tanıma teknolojisine sahip olmak da dahil olmak üzere dört otomatik self servis çanta kontrol noktasında 600.000 $ yatırım yapacağını açıkladı. Deney Minneapolis-St. Paul Uluslararası Havaalanı. Delta’ya göre, daha önceki deneyler havalimanında müşteri akışını kolaylaştırmaya ve müşteri memnuniyeti puanlarını iyileştirmeye yardımcı oldu. Delta yıllık raporuna göre:

Mevcut iş ortamında rekabet edebilmek için müşteri hizmetleri ve operasyonel etkinlik sağlamak için teknoloji girişimlerine bağımlıyız. Örneğin, delta.com, mobil cihaz uygulamaları, check-in kioskları, müşteri hizmetleri uygulamaları, havalimanı bilgi ekranları ve bu girişimler için güvenlik dahil olmak üzere ilgili girişimlerde önemli yatırımlar yaptık ve yapmaya devam ediyoruz.

Bagaj Tarama

2017 yılında, American Airlines, yolcuların bagaj taramasını kolaylaştırmak için geliştirilmiş bir uygulama olması hedefiyle bir uygulama geliştirme yarışması düzenledi. HackWars adlı yarışma, yapay zeka, insansız hava araçları ve artırılmış ve sanal gerçeklik üzerine temellendirildi. “Takım Avatarı” olarak bilinen kazanan, yalnızca yolcuların havaalanına gelmeden önce bagajlarının boyutunu belirlemelerine izin vermeyecek, aynı zamanda bagajla ilgili masrafları da önceden ödeyecek bir uygulama geliştirdi.

Müşteri desteği

United Airlines, Amazon’un Alexa’sını kullanarak, belirli müşterilere yönelik soruların yanıtlanması için kullanılıyor. Eylül 2017’de United, Alexa ile bir işbirliği duyurdu. Özellik, Birleşik yetenek olarak bilinir. Başlamak için tüm yolcuların, Birleşik Krallıktaki yeteneklerini Alexa uygulamasına eklemeleri ve soru sormaya başlaması gerekiyor. Alexa, bir uçuşun sayısına, check-in isteklerine ve bir uçuşta Wi-Fi erişiminin durumu gibi genel sorguları doğru şekilde yanıtlar. Şimdiye kadar yapılan yorumlar karışıktır, bu da bir öğrenme eğrisi olduğu gerçeğine işaret eder ve AI’nın müşteri desteğini tam olarak ele almadan önce gitmesi gereken uzun bir yoldur.

Zorluklar ve Görevler
Havacılık endüstrisi sadece geçtiğimiz günlerde AI yolculuğuna başladığından beri, tamamen AI’yi kucaklamak zorlu bir iş olacaktır. Aşağıdaki zorluklar akla geliyor. (Mevcut AI kullanımları hakkında daha fazla bilgi için, Enterprise için Neyin Yapabileceğine bakın.)

Veri Gizliliği Yönetimi

Havacılık endüstrisi, AI’yı kucakladığı ve veri gizliliği risklerine yol açacağı için, çok büyük miktardaki veri kullanımda olacaktır. Ancak, verileri düzgün bir şekilde yönetme ihtiyacı, havayolu şirketleri için tam olarak yeni bir zorluk değildir. Önde gelen bir havayolu şirketi olan Emirates’in, müşteri verilerini, izinsiz üçüncü şahıslara sızdırdığı ortaya çıktığında, bir olay şimdiden ortaya çıktı. İsim, e-posta, güzergah, telefon numarası ve hatta pasaport numarası gibi müşteri detaylarının Boxever, Coremetrics, Crazy Egg, Facebook ve Google gibi üçüncü taraf hizmet sağlayıcılarla paylaşıldığı tespit edildi. Emirates politikası, bazı veri paylaşımlarının olacağına işaret etse de, politika oldukça belirsizdir.

İzleme İlerlemesi

Takip süreci, havayolu şirketlerinin karşı karşıya kalacağı büyük bir sorundur. Yapmaları gereken ilk şey onların doğru verileri geliştirmelerine ve işleyebilmelerine yardımcı olacak analizler geliştirmektir. Ancak, kendi başına bir meydan okumadır. Ne tür analizler yardımcı olur? Örneğin, müşteri memnuniyeti, başarıdaki en önemli faktörlerden biri olacaktır. Havayolu şirketlerinin müşteri memnuniyeti parametrelerinde ne tür analitikler geliştirdiğini belirleyecek?

Yatırımları Yönetme

AI’nın büyük yatırımlara ihtiyacı var ve muhtemelen buradaki en büyük risk, daha küçük, özellikle de bütçe havayollarının AI’nın faydalarını tam olarak karşılayamayacak olması. Bu, daha küçük taşıyıcıların performansının etkileneceği anlamına mı geliyor? Durum böyle olmayabilir, çünkü daha fazla satın alma ve birleşmeye doğru ilerliyor olabiliriz. Daha büyük havayolları, daha küçük havayollarının piyasaya çıkması için büyük bir iştah açacaktır. Güneydoğu gibi daha küçük havayolları zaten AI’yı benimsemeye yönelik bazı girişimler gösterdiği için, tüm kasvetli ve doom değil.

Sonuç
Havacılık kadar önemli bir sektörün bu kadar geç AI’ye kadar uyandırılması şaşırtıcıdır. Havacılıktaki AI, hızını artırdığı için, yatırımları karşılayamayacak olan küçük havayollarının birkaç birleşmesi, satın alınması veya kapanması olabilir. Şimdi, AI bir sonraki seviyeye havacılık almak için en iyi seçenek gibi görünüyor.

You May Also Like

About the Author: wodhack

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir