Müşteri Verileriniz Gerçekten Güvende mi? Nasıl Açık Olabilir

İş dünyası, günümüzün zorlu düzenlemeleri ve daha yüksek müşteri beklentileri ile veri güvenliğinden şikayetçi olamaz.

Koruma sağlamak için tasarlanan önlemleri uygulamanıza ve bilgilerin güvenli bir şekilde saklandığından emin olsanız bile, istenmeyen pozlamadan gerçekten bağışık olduğundan nasıl emin olabilirsiniz?

İşte siber suçluların işletmelerden veri elde etmek için kullandıkları bazı taktikler ve ihlallerin meydana gelmesini önlemek için atılabilecek adımlar.

Ortak Tehditler
Modern iş ortamında müşteri verilerinin karşılaştığı riskler, çok yönlü ve karmaşık bir şekilde karmaşıktır; bilgilerin saklanmasının esnekliği ve esnekliği, potansiyel bir güvenlik açıkları tarafından dijital olarak dengelenir.

Veriler bir güvenlik duvarının arkasına şifrelenmiş ve depolanmış olsa bile, kötü niyetli üçüncü şahıslar tarafından sadece siber güvenlik bilgisi ve personel üyeleri arasında eğitim eksikliğinden yararlanılarak erişilebilir. (Siber güvenlik konusunda daha fazla bilgi için, Cybersecurity’ye bakınız: Yeni Tehditler Yeni Tehditler Ne Getirir? – Ve Vice Versa.)

Kimlik avı kampanyaları ve hileli e-postalar özellikle veri çalma aracı olarak etkilidir, çünkü zorlu güvenlik sistemlerini alt etme girişimleri yerine insan çalışanlarının yanıltıcı olmalarına güvenirler.

Daha fazla çalışanla ilgili sorunlar, cihaz sızıntısı, hırsızlık ve istenmeyen sızıntılara yol açabilecek genel hataların bir sonucu olarak ortaya çıkar. Omuzlarında bir çip bulunan personel üyeleri tarafından kasıtlı olarak yapılan sabotaj eylemleri nadir değildir, ancak görev kritik bilgilerin eksik olması en muhtemel nedeni tesadüfi olacaktır.

Bir çalışanın kişisel akıllı telefonu, müşteri verilerine erişmek veya saklamak için kullanıldığında, aşırı derecede savunmasız hale gelir. Bu sadece kaybolup çalınamayacağı değil, işin kendisi tarafından kontrol edilmeyen veya onaylanmayan kötü amaçlı uygulamalar içerebildiği için de geçerli değildir.

Bu, müşteri verilerinin nasıl ortaya çıkabileceğinin sadece bir örneğidir ve BYOD’yi (kendi cihazınızı getirin) politikalarını kucaklarken uygun önlemlerin alınmasının önemini belirtir.

Impactful Çözümler
Modern çağda özel bilgilere yöneltilen risklerden uzaklaşmak isteyen işletmeler için çeşitli yazılım tabanlı seçenekler bulunmaktadır.

Firewall

İlk savunma hattı, kötü amaçlı üçüncü taraflarca yapılan yıkım girişimlerini engellerken meşru trafiğin iş ağınıza girip çıkmasını sağlamak için tasarlanmış bir güvenlik duvarıdır.

Bir güvenlik duvarı, kurum içinde saklanan verilerin zarar görmemesi için yeterli olmalıdır. Ancak, bulut destekli depolama çözümlerini benimsemeye karar verirseniz, özel bir sağlayıcıya veri güvenliği sağlama hizmetini etkili bir şekilde dış kaynak olarak sağlayabilirsiniz. Özellikle küçük işletmeler için, bu, yerinde donanım kaynakları ve uzmanlığının eksikliğini telafi eden uygun maliyetli bir seçenek olabilir.

Şifreleme

Müşteri verilerinizi sakladığınız her yerde, şifrelenmiş olduğundan emin olmak, karşılaştığınız tehditlere bakmaksızın çok önemlidir. Şifreleme olmadan, bilgi yakalanabilir, analiz edilebilir ve kötü adamlar için işe koyulabilir, şirketinize büyük bir maliyetle.

Sınırlı Veri Paylaşımı

Özellikle GSYİH’nın uygulanmasıyla ilgili bir diğer önemli adım, yalnızca meşru, özel bir amaç için gerekli olan müşteri verilerini toplamak ve tutmaktır. Her müşteri için hayati önem taşıyan verilere karar verin ve çalışanlarınıza yalnızca kendi rolleri için gereken verilere erişmelerini sağlayın.

İçeriden Tehditler

İsteyerek veya kasıtsız olsun, çalışanlarınız önemli bir tehdit oluşturmaktadır. Çalışanlar, müşteri verilerini çıkarılabilir medyaya indirmeye veya kişisel bir hesaba e-posta göndermeye çalışabilirler. Ayrıca, kimlik avı yazılımını bir çalışma bilgisayarına indirebilirler. Bu tür tehditleri göz önünde bulundurmanız ve buna karşı korunmak için bir yazılım veya bir sisteminiz olması çok önemlidir. Güvenli internet ve e-posta kullanımı önemlidir ve çalışanların iş terminallerine kurmaları için yetkilendirilmiş programların bir listesini hazırlamak ve uygulamak önerilir.

Eğitim

Yukarıdakiler göz önünde bulundurulduğunda eğitim, müşteri verilerinizin güvenliğini sağlamak için herhangi bir organizasyonda önemli bir rol oynar. Çalışanlar, verileri korumak için nasıl yardımcı olabileceklerini ve belirli önlemlerin neden mevcut olduğunu anlamalıdırlar. Uygun eğitim genellikle gözden kaçırılır, bu nedenle politikalarınızı düzenli olarak güncellediğinizden ve dahili olarak bunu ilettiğinizden emin olun.

Penetrasyon testi

Ancak, müşteri verilerinizi güvende tutmak için tasarlanan çözümleri kabul ettikten sonra bile, bir saldırı olduğunda veya bir cihaz kaybolduğunda aslında reklamı yapılan gibi çalışacaklarından nasıl emin olabilirsiniz?

Bu, penetrasyon testinin devreye girdiği yerdir. Deneyimli, akredite olmuş uzmanlar tarafından gerçekleştirilen, güvenlik sistemlerinin sınırlarını ve beklendiği kadar zorlu olup olmadıklarını görmek için stratejilerin sınırlarını test edebilecek bir etik hackleme biçimidir.

Örneğin, kalem testinin bir amacı “müşteri bilgimizi elde edebilir misiniz?” Sorusunu sormak ve daha sonra çeşitli gerçek dünyadaki korsan taktikleri kullanarak cevabı oluşturmaktır.

Penetrasyon testi, işletmenizin ağ altyapısının kontrollü sızmasından, yerinde mevcut olan fiziksel güvenlik düzeylerinin araştırılmasına kadar her şeyi hesaba katabilir.

İşletmeler, bir cihazın çalınmasından kaynaklanan veri kaybı durumunda ne kadar iyi yanıt verdikleri, e-posta tabanlı çalışanların kimlik avı saldırılarını nasıl tespit edip önleyeceği ve önemli yazılım uygulamalarının yeterince güvenli olup olmadığı konusunda değerlendirilebilir. (Delme testi hakkında daha fazla bilgi için, bkz. Penetrasyon Testi ve Güvenlik ve Risk Arasındaki Hassas Denge.)

Güvenlik ve güvenlik ile ilgili varsayımlar yapmak müşteri verileri mevcut iklimde basit bir seçenek değildir; işletmeler, sahip oldukları çözümlerin koruma sağlama görevine kadar yüksek bir kesinlik derecesine sahip olmalıdır. Bu, platformun esnekliği hakkında bir tedarikçinin sözünü almak için yeterli değildir veya çalışanların muhtemelen iyi olduğunu kabul etmek için yeterli değildir. Konuyla ilgili herhangi bir eğitim almadan siber tehditlere karşı. Düzenli güncellemeler ve titiz testler anlamlı bir iyileştirme yapmanın tek yoludur.

You May Also Like

About the Author: wodhack

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir